Zde nabízím ke stažení svůj Editor map. Součástí editoru je nápověda, která vám může pomoci s nějakou nesrovnalostí.
Editor jsem naprogramoval v roce 2009 v jazyce C++ pomocí Microsoft Visual C++. Bylo potřeba rozluštit, ve kterých souborech a jakým způsobem jsou uložená data popisující jednotlivé mise State of War. Následně bylo třeba tyto poznatky naprogramovat do Editoru, aby byl schopen s těmito soubory pracovat. Editor tedy umí načíst obraz mise z příslušných souborů, přetvářet tento obraz, případně sestavit obraz nový a konečně také uložit obraz mise zpátky do souborů.
Editor map (verze 1.02) stahujte zde. Počet stáhnutí:
7203
Náhledy:
Nápověda pro Editor map a tipy pro vytváření nových misí:
Mise ve State of War jsou umístěny ve složce ..\State of War\Data\Levels a skládají se ze sedmi souborů s těmito vlastnostmi:
M**.edt | informace o všech budovách, věžích a jednotkách umístěných na mapě počáteční stav kreditů, výzkumných bodů a leteckých sil výskyt PVT věže, které lze stavět typ limitu |
M**.map | úvodní pozice obrazovky vlastnosti jednotlivých políček mapy |
M**.sgv | úvodní video mise |
M**.srf | pozadí mapy pro vysoké detaily grafiky |
M**.srfa | pozadí mapy pro nízké detaily grafiky |
M**.til | ? |
M**.tmi | ? (místa na mapě, kde nejsou jednotky vidět - například za stromem, balvanem, stavbou) |
Editor map přetváří pouze soubory ".edt" a ".map" (pokud je změněna úvodní pozice obrazovky).
Je také řada vlastností mise, které se zřejmě nachází v souboru State of War.exe a Editor map je tedy neumí změnit:
briefing mise
malá mapka mise (radar)
výsadky na počátku mise
posily, které mají dorazit
vlastnosti konvojové mise
...
Editor upravuje mise, které jsou ve stejné složce jako sám Editor. Abyste mohli upravovat State of War mise, musíte jej umistit do složky ..\State of War\Data\Levels.
Práce s editorem:
Po spuštění editoru vyberte šipkami misi, kterou chcete upravovat a svůj výběr potvrďte tlačítkem "Potvrdit". Editor pak, načte ze souborů M**.edt a M**.map potřebné informace a vytvoří "obraz" mise. Pomocí editoru poté upravujete tento obraz (nikoliv samotné soubory). Obraz se uloží do souborů, až po stisknutí tlačítka "Uložit vše". Pokud misi upravíte a editor zavřete nebo vyberete jinou misi, vaše
neuložené změny ztratíte.
Mapa je v editoru znázorněna pomocí čtyř barev:
Světlá barva označuje místa, kde se mohou pohybovat všechny jednotky a kde mohou stát budovy a věže.
Šedá reprezentuje místa, kde se může pohybovat pouze PVT.
Tmavší odstín šedé označuje místa, kde se mohou pohybovat pouze pozemní jednotky.
Na políčkách s tmavě šedou barvou se nesmí vyskytovat nic.
Na místech s
červeným křížkem nesmí stát budovy a zejména věže.
Pokud je mapa větší než prostor pro zobrazení mapy, k posunu využijte kurzorové klávesy nebo pusuvníky umístěné podél zobrazovacího prostoru.
Můžete upravovat již existující misi, nebo můžete pomocí tlačítka "Odstranit vše" vymazat všechny prvky na mapě a sestavovat tak uplně novou misi. Budovy, věže a jednotky lze vytvářet, přesouvat, odstraňovat a měnit jim další atributy.
Nahoře je tlačítko pro přepínání mezi dvěma módy editoru. V módu informací mapy lze oběma stranám nastavit počáteční stav kredidů, výzkumných bodů a leteckých sil. Můžete povolit nebo zakázat PVT a jednotlivé věže, nebo nastavit typ limitu - znič/přežij (mód posil raději nepoužívejte). Také využijte možnosti změnit počáteční stav obrazovky ([0,0] znamená levý horní roh, [0,max] levý dolní...).
Tipy pro vytváření nových map:
- Vytvořit kvalitní misi není jednoduché a většinou taková tvorba trvá několik hodin. V průběhu vytváření mise je užitečné si vytvářené změny zkusit "zahrát" a podle průběhu hry poté v editoru provádět další úpravy. Tímto způsobem opakujeme cyklus vytváření změn a hraní polotovaru, dokud není mise zcela hotová.
- Cyklus vytváření změn a hraní polotovaru vám umožní co nejlépe načasovat průběh mise. Můžete tak zajistit, aby mise nebyla příliš zdlouhavá nebo příliš snadná, aby neobsahovala zbytečné prvky jako například příliš mnoho kreditu, přiliš mnoho vzdušnýh sil, nebo aby se jednotky příliš nezasekávaly v terénu. Dobré načasování je vhodné udržovat po celou dobu mise, aby bylo zajištěno, že síly obou stran budou růst přiměřeně - to však nemusí být jednoduché, jelikož to vyžaduje hraní polotovarů do pozdních fází.
- Při výstavbě nepřátelkých středních a těžkých továren je celkem důležité věnovat pozornost kolonce "info" (mimo jiné značí i pořadí vámi vytvořených jednotek a staveb). Nepřítel začne pomocí technologií vylepšovat nejdříve továrny s nejnižší hodnotou info. Jakmile ji celou vylepší, začne vylepšovat jednotky v továrně s druhou nejnižší hodnotou info atd. až po továrnu s nejvyšší hodnotou info.
- Dobré je také věnovat pozornost budovám, které nepřátelské PVT na začátku vylepšuje. Nepřátelské PVT jde od začátku k nejbližšímu místu s nějakou akcí - jakmile tam dokončí svoji činnost, jde opět k dalšímu nejbližšímu místu s nějakou akcí. Díky tomuto poznatku můžete chování nepřátelského PVT zejména v počátku mise dobře ovlivnit a nedopustit například to, aby na mapě zůstaly nepřátelské budovy, které nepřátelské PVT nikdy nepřiletí vylepšit.